SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 issue2Bullying/Cyberbullying in 5th and 6th grade: differences between public and private schoolsChildren and Augmentative or Alternative Communication System (AACs): a perceptive vision of the role played by families and professionals author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Anales de Psicología

On-line version ISSN 1695-2294Print version ISSN 0212-9728

Abstract

ESNAOLA, Igor; REVUELTA, Lorena; ROS, Iker  and  SARASA, Marta. El desarrollo de la inteligencia emocional durante la adolescencia. Anal. Psicol. [online]. 2017, vol.33, n.2, pp.327-333. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.33.2.251831.

En este estudio se analizó el desarrollo de las diferentes dimensiones de la inteligencia emocional durante un curso escolar y transversalmente entre los seis cursos analizados en una muestra de 484 adolescentes de ambos sexos, entre 1o de ESO y 2o de Bachiller, a quienes se administró la versión en castellano del Emotional Quotient Inventory: Young Versión Short (Caraballo y Villegas, 2001). Coincidiendo con el grueso de la investigación previa, los resultados indican que, salvo en lo que respecta a la dimensión manejo del estrés en la muestra femenina, el resto de dimensiones de la inteligencia emocional no experimenta cambios sustantivos en relación con la edad.

Keywords : Inteligencia emocional; adolescencia; desarrollo.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License