SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Avances en el aprendizaje cooperativo: revisión de la investigación"Llegar a ser" un aprendiz-maestro cooperativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

SHARAN, Yael. Learning to cooperate for cooperative learning. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.3, pp.802-807. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.3.201211.

Learning to learn cooperatively requires several changes for teachers and students: in their perception of learning, in their attitudes towards teaching and learning, and in their social and cognitive behaviors in class. This article presents some of the ways that decades of research and practice have developed to enable teachers and students to acquire and adjust to these changes. In the process of change teachers and students are interconnected and interdependent, and together carry out the steps needed to create an authentic cooperative classroom.

Palabras clave : cooperative learning methods; teachers' attitudes; students' cooperative skills.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons