SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número3Medidas observacionales para evaluar la responsividad parental: una revisión sistemáticaFactores para potenciar el desarrollo de comunidades universitarias inclusivas: ideas, creencias y actitudes del profesorado universitario hacia la discapacidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

MARTINEZ LOPEZ, Zeltia; VILLAR, Eva; CASTRO, María  y  TINAJERO, Carolina. Self-regulation of academic emotions: recent research and prospective view. Anal. Psicol. [online]. 2021, vol.37, n.3, pp.529-540.  Epub 13-Jun-2022. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.415651.

This paper provides a review of the scientific literature on the self-regulation of academic emotions. A systematic search for documents in the Scopus and Web of Science databases was carried out. A total of 29 articles and book chapters which met the previously established eligibility criteria were selected for review. The data and theoretical interpretations considered have enabled us to obtain a global view of the current state of knowledge on the main focuses of interest: types and frequency of use of emotional self-regulation strategies, the situational conditions in which these are applied, correlates of their use and individual differences as moderators.

Palabras clave : Self-regulated learning; Affective self-regulation; Learning strategies; Secondary education; University.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )