SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Comprensión y tratamiento del juego patológico: aportaciones desde la Neurociencia del AprendizajeProcesos cognitivos en la evaluación de la ansiedad: estudio experimental fundamentado en el sesgo de memoria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Clínica y Salud

versión On-line ISSN 2174-0550versión impresa ISSN 1130-5274

Resumen

PASCUAL NICOLAS, David; PASCUAL NICOLAS, Teodoro; REDONDO DELGADO, Marta  y  PEREZ NIETO, Miguel Ángel. Sensitivity to reward and punishment, personality, impulsivity, and learning: a study in a context of intimate partner violence. Clínica y Salud [online]. 2014, vol.25, n.3, pp.167-174. ISSN 2174-0550.  https://dx.doi.org/10.1016/j.clysa.2014.10.007.

The aim of this research is to study sensitivity to reward and punishment patterns in a learning and their relation to different personality dimensions in a sample of 81 female victims of intimate partner violence. Sensitivity to reward and punishment, positive and negative affection, impulsivity and personality of the participants are all evaluated through self-report evidence. In order to assess the impact upon learning, an emotional reversal learning task is performed. The ANOVA (analysis of variance) tests that were run show little relationship between self-report measures and what their behavioral correlates should be in the affective reversal learning paradigm, discussing both theoretical and applied implications.

Palabras clave : Reinforcement sensitivity; Punishment sensitivity; Reversal learning; Intimate partner violence; Impulsivity; Affect; Personality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons