SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Exposición a la violencia entre los padres, prácticas de crianza y malestar psicológico a largo plazo de los hijosVictimización escolar en adolescentes: un análisis desde la perspectiva ecológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psychosocial Intervention

versión On-line ISSN 2173-4712versión impresa ISSN 1132-0559

Resumen

COOLEY-STRICKLAND, Michele et al. Effects of youth's exposure to community violence: the MORE project. Psychosocial Intervention [online]. 2011, vol.20, n.2, pp.131-148. ISSN 2173-4712.  https://dx.doi.org/10.5093/in2011v20n2a2.

Research on chronic community violence exposure focuses on ethnic minority, impoverished, and crime-ridden communities while treatment and prevention focuses on the perpetrators of the violence, not on the youth who are its direct or indirect victims. School-based treatment and preventive interventions are needed for children at elevated risk for exposure to community violence. This paper describes The Multiple Opportunities to Reach Excellence (MORE) Project, a longitudinal, community epidemiological study currently being fielded to better understand the impact of children's chronic exposure to community violence on their emotional, behavioral, substance use, and academic functioning with an overarching goal to identify malleable risk and protective factors which can be targeted in preventive and intervention programs.

Palabras clave : academic; children and youth; community violence; externalizing; internalizing; prevention; substance use.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons