SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1-2Enfrentando la vida con una malformación congénita craneofacialDesarrollo de un nuevo modelo de Practicum, reto y oportunidad de formar en roles avanzados en el Grado de Enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

BLAZQUEZ ORNAT, Isabel; URCOLA, Fernando; RUIZ DE VINASPRE, Regina  y  GERMAN-BES, Concha. Clinical learning experiences of students of Nursing at the University of Zaragoza (Spain). Index Enferm [online]. 2017, vol.26, n.1-2, pp.87-90. ISSN 1699-5988.

Objective: Know what learning experiences are meaningful to students and whether these experiences include all the dimensions of nursing care, in order to assess the validity of clinical practice for nurse training. Identify areas for improvement. Methods: Consensus techniques with two groups of third year students of the degree. Results: We obtained 45 responses (experiences)related to wellness care, clinical safety and self-care and others with doubts, fears, reviews, image and empathy of students. Conclusions: The clinical practices carried out by our students apply to the acquisition of skills for highly qualified nursing profession as they provide learning experiences that allow the acquisition of significant knowledge of nursing care.

Palabras clave : Consensus techniques; Learning; Clinical practices; Care triangle.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons