SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número34Vínculos profesionales en el trabajo de enfermería: elemento importante para el cuidadoWeb Site de Insuficiencia Cardiaca como propuesta de educación en salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

RAMON ARBUES, Enrique; MARTINEZ ABADIA, Blanca; JUAREZ VELA, Raúl  y  MARTIN GOMEZ, Susana. Mock Scientific Congress: implementation in nursing degree. Enferm. glob. [online]. 2014, vol.13, n.34, pp.172-180. ISSN 1695-6141.

Introduction: European Higher Education Space proposes new educational methodologies geared to the acquisition of skills by students. In this paper a mock scientific Congress is presented as one of these tools. Aim: The aim of this study was to analyze the level of acceptance and increased communication skills of a group of nursing students in a mock Scientific Congress. Results: 84 students participated in the experiment. A large majority of them showed objective improvement of their communicative competence levels after the completion of the mock. About 70% of them evaluated the experience positively. Conclusion: Mock Scientific Congress behaves as a useful tool in the development of communication skills of students.

Palabras clave : Education; Nursing; Professional Competence; Communication skills.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons