SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número3Las preferencias de niños y niñas hacia objetos y colores tipificados por género: un comentario desde la investigación de género en España"CORE" auto-evaluación y satisfacción por la vida y el deporte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Escritos de Psicología (Internet)

versión On-line ISSN 1989-3809versión impresa ISSN 1138-2635

Resumen

PEREA-MEDIAVILLA, María A.; LOPEZ-CEPERO, Javier; TEJADA-ROLDAN, Arcadio  y  SARASOLA, José Luis. Animal-assisted interventions and quality of life: expectations among Spanish University students. Escritos de Psicología [online]. 2014, vol.7, n.3, pp.10-18. ISSN 1989-3809.  https://dx.doi.org/10.5231/psy.writ.2014.1909.

The present study assessed expectations among university students (N= 474, X= 22.7, SD=5.6 years) towards the possible benefits of animal-assisted interventions on quality of life. Attitudes were measured with the Improving Quality of Life scale, which is an instrument created ad hoc that demonstrated adequate psychometric properties (four easily interpretable factors, with 49% of explained variance and alphas ranging from .76 to .89). The results showed that the participants (from the departments of Social, Health or Educational Sciences) had very positive attitudes (high effect sizes, ES>.80) regardless of training. The experience of sharing households with pets was associated with better expectations. These findings emphasize the high expectations that future professionals in different fields hold regarding animal-assisted interventions, and highlight the current shortcomings in training curricula. The implications of these findings for the development of animal-assisted interventions are discussed.

Palabras clave : Quality of Life; Animal-Assisted Interventions; Animal-Assisted Therapy; University Students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons