SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Grado de conocimiento y aplicación de las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación en la docencia de la electrocardiografía por los médicos de la provincia de ToledoConcepto de calidad en educación en la formación del profesional de cinesiología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

CRUZ-FLORES, Gabriela de la  y  ABREU-HERNANDEZ, Luis Felipe. Expectations on mentoring in graduate level. FEM (Ed. impresa) [online]. 2014, vol.17, n.1, pp.31-35. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.4321/S2014-98322014000100006.

Introduction: When prospective students arrive to graduate level, they have expectations about mentoring that generate an expected image about mentor, and cause that students behave more accord to their beliefs structure, than with the real process of mentoring. Subjects and methods: With the aim of explore the mentors attributes as was seen by students, in two different times of formative trajectory, we use qualitative techniques: an open questionnaire applied to prospective students, and focus groups with students of a master degree in medical, dentistry and health sciences of National Autonomous University of Mexico. Results: The prospective students show differences by knowledge field. The master students mention more specific actions and results of mentoring processes. Conclusion: It is not correct to ignore the expectative goals of students because could be a serious divergence between student's expectations and the real mentoring operation. Expectations must be considered in planning, operating an evaluating mentoring.

Palabras clave : Evaluation; Expectations; Mentor; Mentoring.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons