SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Enseñar, aprender y evaluar el profesionalismo: el mayor reto de todosPrevalencia de estilos de aprendizaje de los estudiantes de primer semestre de tercero, cuarto y quinto año, y de estilos docentes de la carrera de Cinesiología, Universidad de Antofagasta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

GUILERA, Teresa; BATALLA, Yolanda  y  SOLER-GONZALEZ, Jorge. Experiencing empathy in medical students: sensorial deprivation. FEM (Ed. impresa) [online]. 2017, vol.20, n.2, pp.53-55.  Epub 16-Ago-2021. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.202.878.

Aim

To identify emotions experienced by medical students in a workshop of sensory deprivation to enhance empathy.

Subjects and methods

The workshop program (visual deprivation, auditory deprivation and physical disabilities) is presented. Emotions are identified and measured by Self-Assessment Manikin scale. Medical empathy is measured by Jefferson Scale of Physician Empathy.

Results and conclusions

Sensory deprivation can experience different types of emotions. Identify them allows medical students to be more sensitive to people with disabilities and increase empathy.

Palabras clave : Emotions; Empathy; Medical education; Medical students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )