SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Actitudes hacia la estadística y rendimiento académico en estudiantes de Grado en Medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

BERMUDEZ-GARCIA, Alejandro; ALLAGUAL DE LA QUINTANA, Alfredo  y  FARFAN-DELGADO, Fernando. Medical education in Peru. FEM (Ed. impresa) [online]. 2020, vol.23, n.1, pp.5-8.  Epub 09-Mar-2020. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.231.1041.

The geographic, cultural and population complexity of the Peruvian society is analyzed, highlighting important indicators for comparison with other Latin American realities. After providing some information on the emergence of medical education in the country, we describe the process that a student must follow to become a doctor. We also cover the abrupt and disorderly growth of medical schools in the last 30 years, as well as the current process that attempts to improve the situation. Finally, we propose strategies to optimize these improvement processes.

Palabras clave : Medical education; Peru.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )