SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número5Niveles de conocimientos adquiridos sobre el desarrollo del germen dentario en relación con el período de pandemia de COVID-19 por alumnos de primer año de la Facultad de Odontología de la Universidad Nacional de Cuyo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

versión On-line ISSN 2014-9840versión impresa ISSN 2014-9832

Resumen

LOPEZ-HERCE, Jesús et al. Training in pediatric cardiopulmonary resuscitation in the medicine and nursing degrees in Spanish universities. FEM (Ed. impresa) [online]. 2022, vol.25, n.5, pp.225-228.  Epub 19-Dic-2022. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.255.1228.

Aims.

To analyse the education in pediatric cardiopulmonary resuscitation (CPR) in the universities in Spain.

Material and methods.

A survey was sent to those responsible for Pediatrics at the Spanish universities.

Results.

35 responses from Medicine and 18 from Nursing were received). There was a great diversity in CPR teaching and duration. In many cases, the duration of the training is insufficient.

Conclusions.

It is necessary to establish mandatory training requirements in pediatric CPR for Medicine and Nursing degrees.

Palabras clave : Cardiac arrest; Cardiopulmonary resuscitation; Cardiopulmonary resuscitation competencies; Education in resuscitation; Pediatric cardiopulmonary resuscitation; Resuscitation courses.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )