SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número91Mujeres y psicofármacos: La investigación en atención primariaAplicación de la terapia psicológica integrada a pacientes psicóticos crónicos en un Centro de Salud Mental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría

versión On-line ISSN 2340-2733versión impresa ISSN 0211-5735

Resumen

LOPEZ VILLALOBOS, José Antonio et al. Attention dificit hyperactivity disorder: Development of clinical, cognitive, academic and social. Rev. Asoc. Esp. Neuropsiq. [online]. 2004, n.91, pp.63-80. ISSN 2340-2733.

The study analyses the development through the age of clinical, cognitive, academic and social dimensions, in clinical cases of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Investigation methodology: A sample of 90 cases of ADHD is analysed (6-16 years). The design is sectional, transverse comparisons and with criterion of differential investigation in function of the age. The case of ADHD was valued according to DSM-IV criterion. There was considered the following variables: intellectual profile, academic results, relational factor and comorbidity. Descriptive and exploratory statistic was used and a procedure of lineal regression was implemented. Results: The cases of ADHD present important alteration in clinical, academic and social dimensions. Only the academic results deteriorate progressively with the age (p <0.05).

Palabras clave : Attention Deficit Hyperactivity Disorder; ADHD; Development; Comorbidity; Academic Results.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons