SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número116Los derroteros de la sublimación en la obra freudianaAcerca del posicionamiento del terapeuta en la psicosis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría

versión On-line ISSN 2340-2733versión impresa ISSN 0211-5735

Resumen

GONZALEZ-SERRANO, Fernando; TAPIA, Xabier; HERNANZ, Manuel  y  VACCARI, Francisco. Early psychological development and learning. Rev. Asoc. Esp. Neuropsiq. [online]. 2012, vol.32, n.116, pp.771-785. ISSN 2340-2733.  https://dx.doi.org/10.4321/S0211-57352012000400007.

The ultimate increased volume of outpatient first consultations related to attention impairment, hyperactivity and conduct disorders in children starting Lower School led the authors to ponder about the influence that high speed changes in developed societies have upon psychological development and personality organization. Emphasis is made on latency processes (sublimation, motor control and acting out) as learning promoters in the school environment of here and now kids.

Palabras clave : Personality development; learning; socialization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons