SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número4La planificación del menú escolar; resultado de un sistema de asesoría dietética para la adecuación a las recomendaciones nutricionalesEvaluación de una intervención educativa para la prevención de la obesidad infantil en escuelas básicas de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nutrición Hospitalaria

versión On-line ISSN 1699-5198versión impresa ISSN 0212-1611

Resumen

MATUTE-LLORENTE, A. et al. Physical activity and cardiorespiratory fitness in adolescents with Down syndrome. Nutr. Hosp. [online]. 2013, vol.28, n.4, pp.1151-1155. ISSN 1699-5198.  http://dx.doi.org/10.3305/nh.2013.28.4.6509.

Aims: To determine if adolescents with and without Down syndrome (DS) accomplish the physical activity (PA) guidelines and to evaluate relationships between PA and cardiorespiratory variables. Methods: 42 adolescents (27 with DS) participated in this study. PA was measured using accelerometers. Walking-graded treadmill protocol with a breath-by-breath gas analyzer was employed to assess cardiorespiratory fitness. Results: Adolescents with DS spent less time in sedentary PA, moderate PA (MPA), vigorous PA (VPA) and moderate to vigorous PA (MVPA) than those without DS. VO2peak was correlated with total minutes spent in light PA, MPA, VPA and MVPA in the control group (from r = 0.55 to r = 0.61, p < 0.05) and with MPA and MVPA in the DS group (from r = 0.38 to r = 0.41, p < 0.05). Conclusion: Nor DS neither control groups achieved at least 60 minutes of MPA daily. Engaging more time in MPA was associated with greater cardiorespiratory fitness in adolescents with DS.

Palabras clave : Accelerometry; Down syndrome; Physical activity; Cardiorespiratory fitness.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons