SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número4Evaluación de los efectos de un programa de promoción de una alimentación adecuada y saludable en los marcadores de salud para adolescentes: un estudio de intervenciónDatos normativos del eq-5d-5l en pacientes diabéticos de España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nutrición Hospitalaria

versión On-line ISSN 1699-5198versión impresa ISSN 0212-1611

Resumen

LIU, Changwei et al. Correlation of serum vitamin D level with type 1 diabetes mellitus in children: a meta-analysis. Nutr. Hosp. [online]. 2015, vol.32, n.4, pp.1591-1594. ISSN 1699-5198.  http://dx.doi.org/10.3305/nh.2015.32.4.9198.

Objective: to assess the relationship between serums vitamin D level and type 1 diabetes mellitus (T1DM) in children. Methods: the following electronic databases were searched until Sep 2014 to identify relevant studies that assessed the relationship between serum vitamin D with T1DM: PubMed\EMbase\Medline\Central Register of Controlled Trials\CBM\Chinese National Knowledge Infrastructure (CNKI)\wangfang; The NOS scale was used to evaluate the quality of studies, and the statistical tests were performed by Stata 11.0 software. Result: a total of 10 studies were included in this study. Our results showed that serum vitamin D was significantly lower in children with T1DM than in healthy controls (MD = -0.60, P < 0.05). No evidence support publication bias in present study. Conclusion: the meta-analysis suggests that serum vitamin D level is associated with T1DM in children.

Palabras clave : Serum vitamin D; T1DM; Meta-analysis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons