SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2La pericia perceptivo-motriz y la cognición en el deporte: del enfoque ecológico y dinámico a la enacciónPropiedades psicométricas de la versión en español del Achievement Goals Questionnaire índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

HUESCAR, Elisa; RODRIGUEZ-MARIN, Jesús; CERVELLO, Eduardo  y  MORENO-MURCIA, Juan A.. Theory of Planned Action and perceived rate of exercise: a predictive model for adolescent students in physical education. Anal. Psicol. [online]. 2014, vol.30, n.2, pp.738-744. ISSN 1695-2294.  http://dx.doi.org/10.6018/analesps.30.2.162331.

This study analyzes some factors that influence the perceived rate of exercise among Spanish adolescent students, using the theorical framework of the Theory of planned behavior (Ajzen, 1991). Participants were 698 physical education students who completed the questionnaires of the theory of planned behavior (TPB) and the Habitual Physical Activity Questionnaire. The results, via of structural equation modeling, showed that the attitudes, norms and control factors of the Theory of planned behavior predicts the future intention to practice physical exercise, and that intention predicts positively the adolescentes perceived rate of exercise. The results provide support for the Theory of planned behavior and highlight the benefits of promoting physical exercesi through support to the motivational antecedents of attitude, regulation and control in adolescence, given its importance in establishing healthy habits in young people.

Palabras clave : Theory of planned behavior; motivation; intention; physical excercise; physical education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons