SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número1Propiedades psicométricas del Cuestionario de Percepciones Académicas para la evaluación de las expectativas de los estudiantes de primer año en Enseñanza SuperiorLa función ejecutiva de actualización y el rendimiento en comprensión lectora y resolución de problemas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

BOADA-GRAU, Joan et al. Adaptation and psychometric properties of the SBI-U scale for Academic Burnout in university students. Anal. Psicol. [online]. 2015, vol.31, n.1, pp.290-297. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.1.168581.

The objective of the present study was to draw up a Spanish adaptation for university students of the School Burnout Inventory (SBI) 9-item scale. This entailed a double adaptation, on the one hand from English into Spanish and then from secondary school students to university students. The scale was applied to 578 university students (25.7% men; 74.3% women) from different regions in Spain. The findings indicate that the University students-SBI has the same structure as the original version in English for secondary school students. This was confirmed by factor analysis that pointed to the existence of three factors: Exhaustion, Cynicism and Inadequacy. Furthermore, the three subscales showed acceptable reliability (between .77 and .70) In addition to this, indications of validity were found using eighteen external correlates and seven contrast scales. Finally the SBI-U constitutes a potentially useful instrument for evaluating academic burnout in university students.

Palabras clave : Academic burnout; SBI; university; Spanish version; instrumental study.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons