SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número1Evaluación de una intervención dirigida a reducir el impacto del estigma en las personas con VIH capacitándolas para afrontarloEfectos de la intervención en conciencia morfológica sobre la lectura, escritura y comprensión: meta-análisis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

LEAL-COSTA, César; TIRADO-GONZALEZ, Sonia; VAN-DER HOFSTADT ROMAN, Carlos J.  y  RODRIGUEZ-MARIN, Jesús. Creation of the communication skills scale in health professionals, CSS-HP. Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.1, pp.49-59. ISSN 1695-2294.  http://dx.doi.org/10.6018/analesps.31.3.184701.

This work presents the process of creating the scale on communication skills scale in health professionals, CSS-HP. This aspect is not shown in the process of developing tools despite being considered a fundamental part. For this, it shows the entire process of creating the scale, from the operational definición of the construct to measure, backed by a group of experts, as the process of creating the ítems following the specification tables of the scale and ítems. It also includes qualitative evaluation phase of the ítems created by the group of experts and preliminary trials of the scale, fundamental aspects for obtaining content and consensus validity evidence on the future tool. The results show that experts appreciated positively the construct definición made and ítems created from that definición, which were modified and eliminated according to these results.

Palabras clave : Health; communication; communications skills; healthcare professionals; instrumental study.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons