SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número1Escala de abnegación en cuidadores familiares de adultos mayoresJúzgame, no me juzgues: el rol del tamaño ocular y el género del observador en la violación por un conocido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

ESCARBAJAL DE HARO, Andrés; MARTINEZ DE MIGUEL LOPEZ, Silvia  y  ROMERO SANCHEZ, José. Mild cognitive impairment in elderly users of municipal centers of the Region of Murcia (Spain). Anal. Psicol. [online]. 2016, vol.32, n.1, pp.234-240. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.32.1.196061.

This article of investigation tries to know the issue of mild cognitive impairment (MCI) in elderly users of municipal centres to measure the importance of psycho-educational dimension like preventive alternative. For this reason, we have used a qualitative methodology (semistructurated interview) after a selection of people applying quantitative scales (e.g. MMSE, EUROTEST and Lawton). We selected a sample of 148 people for the scales, out of which 30 people were considered suitable for the interviews. The results show that despite the fact that elderly people have a MCI , they are able to practice activities for improving their quality of life. Within this investigation, new lines of work based in the free time, lonely, self esteem and self are opened to elderly people with MCI.

Palabras clave : Elderly people; health; quality of life; mild cognitive impairment; education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons