SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número3La muerte ante uno mismo: respuestas de jóvenes estudiantes ante el pensamiento de la propia muerteControl parental en la teoría de la aceptación-rechazo interpersonal: un estudio con una muestra española usando la Versión de los Padres del Cuestionario de Aceptación/Control Parental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

DALMAU, Mariona et al. How to implement the family-centered model in early intervention. Anal. Psicol. [online]. 2017, vol.33, n.3, pp.641-651. ISSN 1695-2294.  http://dx.doi.org/10.6018/analesps.33.3.263611.

From the results of a research aimed at improving the quality of life of families with a child with intellectual disability, the purpose of this paper is to provide a methodology for the implementation of the family-centered model in early childhood intervention centers in our country. Quantitative and qualitative analyses of the collected data allow us to systematize the steps or stages that would be necessary to provide professionals and families in early intervention centers with useful tools to empower the families and to enhance the children's development. This article represents another step further from the proposals made by other researchers in other countries with different traditions and culture in the field of early intervention, and intends to reflect the characteristics of our country in terms of the history and the path of early intervention in recent decades.

Palabras clave : early intervention; family-centered model; children with disabilities; children with developmental disabilities.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons