SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Relación entre clase social subjetiva y autoeficacia: efecto de la comparación socialReconceptualización de la resiliencia en el lugar de trabajo - Una perspectiva interdisciplinar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

LEE, Yi-Chih  y  WU, Wei-Li. Factors in cyber bullying: the attitude-social influence-efficacy model. Anal. Psicol. [online]. 2018, vol.34, n.2, pp.323-330. ISSN 1695-2294.  http://dx.doi.org/10.6018/analesps.34.2.295411.

This study examines the correlation between risk perception, knowledge, social influence, self-efficacy, and cyber bullying behavior from the perspective of the attitude-social influence-efficacy model. The samples in this survey are adolescents who have had cyber bullying behavior or have witnessed their peers’ cyber bullying behavior. The results showed that attitude towards cyber bullying affected cyber bullying intention, and that intention also influenced cyber bullying behavior. Social influence also had an impact on cyber bullying intention and cyber bullying behavior. In fact, intention was a mediator between attitude and behavior, as well as between social influence and behavior.

Palabras clave : Cyber bullying; Attitude-social influence-efficacy model; Risk perception.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )