SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2Experiencias de la escuela como mediadora entre la competencia interpersonal y la felicidad en los adolescentsAclarando las dos facetas del perfeccionismo auto-orientado: las influencias sobre el afecto y los rasgos de la personalidad del Big Five en niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anales de Psicología

versión On-line ISSN 1695-2294versión impresa ISSN 0212-9728

Resumen

OREGUI, Eider; AIERBE, Ana  y  BERMEJO, Jesús. Narrative skill and identification of values and countervalues in cartoons by Primary Education students. Anal. Psicol. [online]. 2019, vol.35, n.2, pp.269-279.  Epub 02-Nov-2020. ISSN 1695-2294.  https://dx.doi.org/10.6018/analesps.35.2.331441.

This research analyses whether the structure (non-narrative or narrative) that characterizes cartoons affects the narrative skill and identification of values and countervalues, as opposed to personal (age, school year, gender and attention level) or contextual (school network and socioeconomic and cultural index of the school) factors of Primary Education students. 186 students participated in it, who have reported on the episode watched. The study has a quasi-experimental design with blended methodology (quantitative and qualitative). The results obtained through regression analysis confirm that the structure has a greater effect than the rest of the factors. We conclude that it is advisable to consider the structure of audio-visual content, not just the potential values or countervalues, both in future research and in designing and implementing interventions in formal and informal settings.

Palabras clave : Narrative skill; Values; Countervalues; Cartoons; Primary education; Regression.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )