SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número4Principales resultados del programa de cribado de cáncer colorrectal en el País VascoCumplimiento de las recomendaciones sobre actividad física en personas hipertensas asistidas en atención primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Gaceta Sanitaria

versión impresa ISSN 0213-9111

Resumen

IGLESIAS GUERRA, José Antonio; FERNANDEZ CALVO, María Teresa; BARRON SINDE, Julio  y  BARTOLOME LOZANO, María. Evolution of knowledge and oral hygiene habits in primary schoolchildren. Gac Sanit [online]. 2013, vol.27, n.4, pp.362-364. ISSN 0213-9111.  http://dx.doi.org/10.1016/j.gaceta.2013.01.003.

Objective: To analyze the evolution of knowledge and habits to oral hygiene children and adolescents in Palencia (Spain). Methods: A descriptive study of trend. The population of students from grade 5 of primary education between 2001/11 of the Palencia. Questionnaire data are collected knowledge and habits of the Oral Health Program, which are analyzed descriptively. Results: The trend has been improving knowledge until 2006/07, after stagnating (p <0.05). In habits, increase students declare brushing teeth three times a day (p <0.05). There is a decrease in the consumption of candies between hours from 2004/2005, from 50,3% to 38,2% in 2010/11. Discussion: The results of the program seem to be positive. Increasing knowledge and improving habits related to oral health health they stimulate to continuing being employed at this line.

Palabras clave : Oral health; Knowledge; Habits; Ttoothbrushing; Candies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons