SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número5Implementación del mapa de la vulnerabilidad en salud en la Comunidad de Madrid índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Gaceta Sanitaria

versión impresa ISSN 0213-9111

Resumen

MATILLA-SANTANDER, Nuria et al. Using consumer panels in public health observational studies. Gac Sanit [online]. 2017, vol.31, n.5, pp.436-438. ISSN 0213-9111.  http://dx.doi.org/10.1016/j.gaceta.2017.03.011.

Consumer panels are a market research method useful for gathering information about low-frequency or difficult-access customers. The objective of this field-note is to explain our experience using this method in a cross-sectional public health study on the use of electronic cigarettes. After taking into account other non-probabilistic sampling techniques to obtain a huge sample of electronic-cigarette users (n = 600), in the end we decided to use consumer panels (recruiters) because of the relative short duration of the field work and the high representativeness of the sample.

Palabras clave : Electronic cigarettes; Sampling; Recruiters; Consumer panels; Observational studies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )