SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Efectividad de las Pruebas Psicométricas en el Diagnóstico y Seguimiento de Deterioro, Depresión y Ansiedad en las Personas MayoresEvaluación de la Atención a las Personas con Enfermedad Mental Grave y Persistente: la Experiencia de Madrid índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Clínica y Salud

versión impresa ISSN 1130-5274

Resumen

ALVAREZ ARENAL, Teresa  y  CONDE-GUZON, Pablo A.. Training of Subtypes of Children with School Learning Problems According to Neuro- Psychological Assesment, Cognitive Abilities and Behaviour. Clínica y Salud [online]. 2009, vol.20, n.1, pp.19-41. ISSN 1130-5274.

This paper differentiates subtypes of school children who do not seem to show neurological disorders but who exhibit learning disabilities. This differentiation is made from neurological, cognitive and behavior views. The following assessment tools were used: Luria’s Battery -DNI, WISC-R, and Child Behavior Scales. The results show four subtypes of disorders: 1) dyslexic disorder, 2) global deficit, 3) deficit of attention, and 4) minimal deficit.

Palabras clave : Learning disabilities; neuropsychological assessment; neuropsychological subtypes of learning disabled children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons