SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Sensibilidad a la recompensa y al castigo, personalidad, impulsividad y aprendizaje: un estudio en un contexto de violencia de parejaLa ansiedad estado en personas sanas puede aumentar su vulnerabilidad a la distracción neutra pero no a la desagradable en la memoria de trabajo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Clínica y Salud

versión On-line ISSN 2174-0550versión impresa ISSN 1130-5274

Resumen

RUBEN, Sanz-Blasco; MIGUEL-TOBAL, Juan José  y  CASADO-MORALES, María Isabel. Cognitive processes in evaluation anxiety: an experimental study based on memory bias. Clínica y Salud [online]. 2014, vol.25, n.3, pp.175-179. ISSN 2174-0550.  https://dx.doi.org/10.1016/j.clysa.2014.10.004.

The present article presents the data from an experimental research with the primary goal of exploring the presence of memory bias in participants with high levels of evaluation anxiety in comparison with a group with low evaluation anxiety, as measured by the F1 factor of the Anxiety Situations and Responses Inventory (Miguel-Tobal & Cano-Vindel, 2002). For this purpose, an experimental task based on the conception of explicit memory was carried out, specifically a free recall test, cuing the beginning of words, using words with evaluation anxiety content versus neutral words. The results and their clinical implications, as well as the limitations in the experimental study concerning the processing of threatening information, are discussed.

Palabras clave : Cognitive processes; Memory biases; Evaluation anxiety; Anxiety disorders; Explicit recall.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons