SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2Estructura factorial de la Escala de Balance Afectivo en población normativaEl papel de la fatiga, la depresión y los cinco grandes rasgos de personalidad en varones con enfermedad de esclerosis múltiple y sin ella índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Clínica y Salud

versión On-line ISSN 2174-0550versión impresa ISSN 1130-5274

Resumen

MIRAGALL, M.; DOMINGUEZ, A.; CEBOLLA, A.  y  BANOS, R.M.. The use of pedometers to increase the physical activity in adults: a review. Clínica y Salud [online]. 2015, vol.26, n.2, pp.81-89. ISSN 2174-0550.  https://dx.doi.org/10.1016/j.clysa.2015.06.002.

Physical inactivity has become a major public health problem because it is one of the biggest risk factors for multiple diseases. Walking is an easy way to increase physical activity (PA), and pedometers are technological devices that can help to increase and maintain the motivation for walking and PA in general. The main objective of this paper is to conduct a review of the existing scientific literature on the effectiveness of these interventions in adults. To do so, the paper will analyze the characteristics of pedometers and pedometer-based interventions, the characteristics of users who have enjoyed more benefits from these interventions, the main theoretical models for pedometer use in PA interventions, the advantages and disadvantages of using pedometers in PA interventions, and the potential of the new generation of pedometers to increase PA levels. Although more evidence is needed, results indicate that pedometers are useful tools to increase PA.

Palabras clave : Pedometers; Intervention; Adults; Physical activity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons