SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2-3Los cuidados prestados por población inmigrante: ¿pueden ser un intercambio de saberes culturales?Formas de integración, mecanismos de articulación y conflictos derivados de la introducción de terapias complementarias en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

RODERO SANCHEZ, Virtudes; VIVES RELATS, Carme; ACEBEDO URDIALES, Sagrario  y  FERRE GRAU, Carme. On cultural knowledge and the phenomenon "feel good-fell bad". Index Enferm [online]. 2010, vol.19, n.2-3, pp.97-100. ISSN 1132-1296.

The object of the present study is to identify cultural knowledges immersed in the feeling-well, feeling-bad phenomenon in different care settings. A qualitative study was undertaken using a phenomenological interpretation approach through a meta-analysis of 18 narratives of profound interviews undertaken by Nursing Science Master Degree Students in different care situations. The categories established were: (1) Chronicity and the concept of feeling well-feeling bad. In this category, this concept is closely related to the recovery of the daily living activities which is a very important issue in the individual's perception of the concept "quality of life". (2) Moments in acute illness and the concept of feeling well-feeling bad. Essential aspects related to the feeling well-feeling bad phenomenon came up when analysis of the patients' tales was performed, increasing the comprehension of universal aspects that can be put into context without forgetting the singularities of each person.

Palabras clave : Cultural knowledges; Feeling well-feeling bad concept; Narratives; Nursing practice.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons