SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1-2Modelo constructivista y tradicional: influencia sobre el aprendizaje, estructuración del conocimiento y motivación en alumnos de enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

MUNSURI-ROSADO, José  y  PINAZO-HERNANDIS, Sacramento. Attitudes of nursing students towards people with disabilities: analysis and proposals. Index Enferm [online]. 2016, vol.25, n.1-2, pp.114-118. ISSN 1699-5988.

This paper analyzes the relationship between attitudes towards people with disabilities and the training received by students in the four courses of Nursing degree, in La Fe Nursing School (Valencia). 217 students completed the Scale of Attitudes toward People with Disabilities . The results show a more positive attitude in the late formative period in three of the five subscales of the used instrument: Subscale 1 (evaluation of capabilities and limitations), Subscale 2 (Recognition / denial of rights) and Subscale 3 (Generic Rating). The results allow us to make recommendations for improving the training of nurses and promote better training to recognize the needs of people with disabilities.

Palabras clave : Learning processes; Nursing' students; Attitudes; Disability.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons