SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3Discapacidad vs Dependencia: terminología diferencial y procedimiento para su reconocimientoMapa de activos para la salud y la convivencia: propuestas de acción desde la intersectorialidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Index de Enfermería

versión On-line ISSN 1699-5988versión impresa ISSN 1132-1296

Resumen

TAVARES ARAUJO, Wanessa Cristina; RIBEIRO, Patricia Mônica; RODRIGUES SANT'ANA DA SILVA, Poliana  y  OLIVEIRA PRADO, Andressa Anunciação de. Patchwork quilt: instrument for data collection in qualitative research. Index Enferm [online]. 2017, vol.26, n.3, pp.175-179. ISSN 1699-5988.

Justification: the academic's immersion in the child's assistance in the city's reality reveals a different scenario from his own childhood. To understand this experience, a quilt was constructed. Objective: to introduce the quilt as a tool for data collection in a qualitative research. Method: a case study of collective's type. Prinicpal Results: reading and re-reading the data in the Quilt that was build, it enabled the development of three empirical categories: The experience of childhood itself: significant experiences; Games; Memories and feelings of childhood: the construction of today's human being. Conclusion: this immersion allowed a critical and reflective view of this reality, but required the use of personal protective mechanisms and feelings of his own childhood in this nursing's assistance confrontation.

Palabras clave : Child Health; Problem-Based Learning; Case Studies; Nursing Care; Primary Health Care.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons