SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2El mapa conceptual. Un instrumento educativo polivalente para las ciencias de la salud: Su aplicación en histologíaUn sistema para hallar oportunidades de mejora en la enseñanza basado en la percepción de los alumnos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación Médica

versión impresa ISSN 1575-1813

Resumen

PALES, Jorge L.. Planning a curriculum. Educ. méd. [online]. 2006, vol.9, n.2, pp.59-65. ISSN 1575-1813.

A curriculum or a learning program, in the different steps of the medical education continuum can not be considered only as the contents or the subjects, or the amount of hours devoted to them and its schedule. Actually, the concept of curriculum includes different aspects that it is necessary to take in account in its planning. We can consider among these, the educational strategies, the curriculum content the educational objectives and the learning outcomes, the educational experiences and environment, assessment, the learning style and rhythms and the tasks planning. The purpose of this article is to serve as an introduction to the general principles of curriculum planning, providing a general vision of the different steps to follow in such process. Of course, each of these aspects can be developed more deeply.

Palabras clave : Curricular planning; educative strategies; competencies and learning outcomes; teaching methods; assessment; curriculum management.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons