SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número3Factores personales y personalidad: metaanálisis de segundo ordenValidación española del Work Design Questionnaire índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones

versión On-line ISSN 2174-0534versión impresa ISSN 1576-5962

Resumen

FERNANDEZ-PUIG, Victoria; LONGAS MAYAYO, Jordi; CHAMARRO LUSAR, Andrés  y  VIRGILI TEJEDOR, Carles. Assessing work health of subsidised state school teachers: Teachers' Health Questionnaire. Rev. psicol. trab. organ. [online]. 2015, vol.31, n.3, pp.175-185. ISSN 2174-0534.  https://dx.doi.org/10.1016/j.rpto.2015.07.001.

The aim of the present study was to evaluate the psychometric properties of the Perceived Health Questionnaire for Teachers (CSD) in a sample of 6,208 teachers of subsidised state schools in Catalonia. Exploratory factor analysis sheds light on six factors: exhaustion, voice complaints, musculoskeletal complaints, cognitive complaints, satisfaction, and self-efficacy. Confirmatory factorial analysis results indicate a good fit to the model. All factors have high reliability indices. It is concluded that the CSD shows adequate psychometric properties to contribute to the institutional surveillance of teachers' health. Guidelines are provided for future research.

Palabras clave : Work health; Perceived health; Job prevention; Teacher's work risks; Teacher's health.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons