SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Validación de la escala medida de la intencionalidad para ser físicamente activo adaptada al contexto universitarioEstudio de las fases de juego a través del análisis del entrenamiento deportivo en categoría minibasket índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

SAENZ IBANEZ, Alfredo; GIMENO MARCO, Fernando; GUTIERREZ PABLO, Héctor  y  GARAY IBANEZ DE ELEJALDE, Beatriz. Prevention of aggressiveness and violence in the sport in school age: A review study. CPD [online]. 2012, vol.12, n.2, pp.57-72. ISSN 1989-5879.

This work presents a review of the literature on prevention of the aggressiveness and the violence in the sport in school age, during 1996 to 2011. The documents on this subject matter were identified in the following databases: SportDiscus, PsycINFO, Psicodoc and Dialnet. With the information obtained two types of analysis were realized: (1) Bibliometrical analysis by means of that it has been possible to get results relating to both national and international programs that have been implemented for the prevention of aggressive and violent behaviors in the sports contexts in school age; and (2) A content analysis, through which an analysis was made of the following categories: central theme of the documents reviewed, agents that target preventive action, preventive action time and type of prevention strategy implemented.

Palabras clave : Aggression; violence; sportsmanship; preventive action; school age sport.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons