SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Burnout en deportistas: prevalencia del síndrome a través de dos medidasSensibilidad a la ansiedad y presión psicológica: efectos sobre el rendimiento deportivo en adolescentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

GARCIA-DANTAS, Ana; GONZALEZ, Juan  y  GONZALEZ, Francisco. Psychological factors related to intent to leave the musical teaching of performance professional. CPD [online]. 2014, vol.14, n.1, pp.39-44. ISSN 1989-5879.

It´s presented a study to acknowledge psychological and demographic factors that influence on the professional learning abandon of the music. A sample of 113 students (54 females and 59 males, ranged 12 to 45 years old) from a music conservatoire answered the MMEPC questionnaire (García-Dantas & Caracuel, 2011). Results showed significant differences among females and males, thus women presented less perceived competence and higher activation levels than men. Intrinsic motivation, perceive competence and stress exert the greater impact on the dropping out intention. Psychological and educational interventions are expected to a) reduce the studied risk factors for a desadaptative abandon, b) enhance those factors which promote a greater adherence and enjoyment the learning of the music.

Palabras clave : dropping out; adherence; music; conservatoire; MMEPC.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons