SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Intención y práctica de actividad física en maestros españolesDiseño, implementación y evaluación de un programa de actividades en la naturaleza para promover la responsabilidad personal y social en alumnos de formación profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

CAMPO, Vicente Luis del. The perception of the situational probability information in sport: an approach form the psychology. CPD [online]. 2015, vol.15, n.2, pp.171-178. ISSN 1989-5879.  http://dx.doi.org/10.4321/S1578-84232015000200019.

The objective of the study is to carry out, from a psychological perspective, an analysis of the situational probabilistic information (SPI) term in the sport domain. Specifically, a conceptual delimitation, review of studies, an interpretation of results are carried out, with interdisciplinary and critical perspective, based on cognitive and ecological psychological approach of visual perception. The analyzed studies conclude that the athletes with higher sport level use the SPI, helping them to enhance the task performance (e.g., the processes of anticipatory actions). The contributions of the study are to assess the SPI like an information that: i) related past and present visual information (cognitive approach) or related athletes and sport context (ecological approach), ii) it is trainable, being useful in those sports that athletes must performance quick and accurate responses.

Palabras clave : perceptive skill; cognitive; ecological; performance; sport.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons