SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Niveles de ira en practicantes de boxeo y kickboxing: diferencias en función de la disciplina y el nivel deportivoEfecto de la bajada de peso y la competición sobre el perfil de estado de ánimo en deportes de combate índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Psicología del Deporte

versión On-line ISSN 1989-5879versión impresa ISSN 1578-8423

Resumen

MARTIN MARTINEZ, Inmaculada et al. Effects of a small sided games program on rate of perceived exertion in a sample of teenage girls. CPD [online]. 2015, vol.15, n.3, pp.89-98. ISSN 1989-5879.  http://dx.doi.org/10.4321/S1578-84232015000300008.

The aim of this study was to analyse the effects of a small sided games program, over a period of eight weeks, on rate of perceived exertion. The participants in the study were 42 girls from Priego of Córdoba (Córdoba, Spain), between 15 and 16 years of age, and physically inactive. The research was based on a quasi-experimental design with two randomised groups, control and experimental. The instruments used to evaluate were the Borg Rate of Perceived Exertion Scale, heart rate monitors and the Game Perfomance Assessment Instrument (GPAI). Results showed a significant decrease in perceived exertion and increases in participation and effectiveness in the game, but without differences in working heart rates. These results suggest that learning and adapting to the decision-making process could be the cause of these events.

Palabras clave : actividad física; adolescencia; percepción subjetiva del esfuerzo; juegos reducidos.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons