SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número27Prejuicios de las enfermeras hacia la población inmigrante: una mirada desde el Sur de EspañaHábitos de sueño de la población infantil del Grau de Gandía: Un estudio descriptivo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

FERREIRA JUNIOR, A.R.; DE SOUZA VIEIRA, L.J.E.  y  DE BARROS, N.F.. Entrevista con gestores como método pedagógico para la gerencia en enfermería: conocer para ser. Enferm. glob. [online]. 2012, vol.11, n.27, pp.106-114. ISSN 1695-6141.  https://dx.doi.org/10.4321/S1695-61412012000300007.

This article discusses the active teaching-learning methodologies of management in nursing, through reports ofan experiment performed in a Higher Education Institution, in Sobral-Ceará-Brazil, in 2010. Interviews with nurses from different fields are presented as a pedagogical tool that enables discussions about transverse topics to Health management. It was done an experiment on the construction and application of interviewing by the students as a data collecting technique; furthermore, the topics discussed in class emphasized the national policies on Public Health, as well as the potentialities of the nurse as a manager for Health services. It could be observed a favouring of knowledge integration between theory and practice, which contributes for the recognizement of troubles and challenges that are to be faced by the future professionals.

Palabras clave : Health Management; Higher Education; Nursing Education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Portugués     · Español ( pdf ) | Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons