SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número47Gestión del equipo de enfermería: factores asociados a la satisfacción en el trabajoRelación entre el grado de satisfacción y el nivel de estrés identificado en padres y madres con hijos ingresados en una unidad de cuidado intensivo neonatal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enfermería Global

versión On-line ISSN 1695-6141

Resumen

COSTA-DE-OLIVEIRA, Gustavo et al. Characteristics of work and strategies in mental health care with crack user. Enferm. glob. [online]. 2017, vol.16, n.47, pp.240-269.  Epub 01-Jul-2017. ISSN 1695-6141.  https://dx.doi.org/10.6018/eglobal.16.3.246111.

Objective:

To know work characteristics and care strategies in mental health with crack users, from the daily life of a Psychosocial Care Center for Alcohol and Other Drugs (CAPS AD).

Method:

Qualitative and evaluative study, case study, developed in a CAPS AD, Rio Grande do Sul, Brazil. It was used as theoretical and methodological framework, the Fourth Generation Evaluation. Data collection occurred from January to March 2013. There were 36 interviews with workers, users, family members and managers.

Results: The service daily provides flexible spaces that stimulate creativity and centrality in the user. Prioritizes bonding and listening to strengthen the relationship with the user and weaken their relationship with the drug.

Final considerations:

It is considered the importance of substitutive services in the consolidation of diversified care strategies that can reframe the centrality of drug and rescue user's protagonism.

Palabras clave : Mental health; health services; substance-related disorders; nursing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Inglés | Portugués     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf ) | Portugués ( pdf )