SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Cuidados de enfermería en la mucositis del paciente oncológico: revisión de evidenciasEl deterioro funcional y la polifarmacia como predictoras de riesgo en el paciente mayor de 65 años en urgencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ene

versión On-line ISSN 1988-348X

Resumen

SILES-GONZALEZ, J.; NORENA-PENA, A.L.  y  SOLANO-RUIZ, C.. Emotional intelligence during clinical practices of nursing students: an approach from educational anthropology applied to clinical practices. Ene. [online]. 2017, vol.11, n.2. ISSN 1988-348X.

Emotions and feelings during the clinical practices of nursing students are integrated into the hidden curriculum. Objectives: to contribute to the awareness of the emotions and feelings that converge in the process of knowledge construction during clinical practices. Method: The TMMS-24 scale was used to assess emotional intelligence and an open interview. They have been implemented with 40 students. Positive results are shown regarding perception, regulation and emotional understanding. Conclusions: The TMMS-24 scale is relevant to assess Emotional Intelligence, but it is advisable to use qualitative studies to delve into such a complex phenomenon.

Palabras clave : nursing; clinical practices; emotional intelligence; emotions and feelings.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons