SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número2Influencia de la participación comunitaria y la identidad con el lugar en la satisfacción vital en inmigrantesEscala de evaluación del funcionamiento familiar FACES III: ¿Modelo de dos o tres factores? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Escritos de Psicología (Internet)

versión On-line ISSN 1989-3809

Resumen

LOPEZ-MARTIN, Sara; ALBERT, Jacobo; FERNANDEZ-JAEN, Alberto  y  CARRETIE, Luis. Affective neuroscience of ADHD: Current data and future directions. Escritos de Psicología [online]. 2010, vol.3, n.2, pp.17-29. ISSN 1989-3809.

Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a complex and heterogeneous disorder that is characterized not only by cognitive deficits but also by affective dysfunctions, both motivational and emotional. Nevertheless, the neural bases of affective dysfunctions have barely been explored in relation to this disorder, in contrast to extensive research that examined the neural correlates of its main cognitive deficits (attention, response inhibition and working memory). This article reviews the available data regarding the neurobiological substrates of motivational and emotional alterations showed by children, adolescents and adults with ADHD. Practical implications derived from these data are discussed and future research directions from affective neuroscience are suggested.

Palabras clave : Attention-deficit/hyperactivity disorder; ADHD; Emotion; Motivation; Reward.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons