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Nutrición Hospitalaria

 ISSN 1699-5198 ISSN 0212-1611

BACARDI-GASCON, Montserrat et al. TV food advertisements' effect on food consumption and adiposity among women and children in Mexico. []. , 28, 6, pp.1900-1904. ISSN 1699-5198.  https://dx.doi.org/10.3305/nh.2013.28.6.6966.

^len^aBackground: The objective of the study was to assess the association between TV foods advertisements and the ones consumed by mothers and children, and the body weight of both mother and child, among population from different SES in two Mexican cities. Methods: During June through October 2011 in Tijuana and Tuxtla Gutierrez, two national broadcasted channels were recorded during a period of 5 h in the afternoon on working days. Direct interviews were conducted to explore the foods consumed by mothers and their children from january to july 2012. To identify the difference in the number of hours of TV watching, number of TV sets, and the number of advertisements they recalled, a one-way ANOVA was used. Results: An association was observed between the consumption of advertised foods by mothers and the frequency of broadcasted advertising. It was also observed that there was an association between the hours watching TV and BMI of the mothers and BMI Z-score of their children. Conclusions: There was an association between BMI of the mothers and their children and time spent watching TV. The high exposure to TV food advertisements in Mexico may increase the odds for having childhood obesity.^les^aAntecedentes: El objetivo de este estudio fue valorar la asociación entre los anuncios de alimentos en TV, los alimentos consumidos por las madres y los niños, y el peso corporal de madres y niños entre población con diferentes niveles socioeconómicos. Métodos: De junio a octubre de 2011 en Tijuana y Tuxtla Gutiérrez, se grabaron los programas de dos canales nacionales durante un período de cinco horas, cinco días laborables. Se realizaron entrevistas a las madres de enero a julio de 2012, para explorar los alimentos consumidos por las madres y los niños. Para identificar las diferencias entre el número de horas de TV, el número de unidades de TV, y el número de anuncios que recordaban se realizó análisis de una vía de ANOVA. Resultados: Se observó una asociación entre el consumo de los alimentos anunciados y la frecuencia en la que se anuncian en la TV. También se observó una asociación entre las horas de televisión, el IMC de las madres y el puntaje Z-score de los niños. Conclusiones: Se observó una asociación entre las horas de televisión y los indicadores de adiposidad en las madres y los niños. El mayor aumento en la exposición a la TV puede incrementar el riesgo de obesidad infantil.

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