75 6 
Home Page  

  • SciELO


Revista Española de Salud Pública

 ISSN 2173-9110 ISSN 1135-5727

GAVIDIA CATALAN, Valentín. La transversalidad y la escuela promotora de salud. []. , 75, 6, pp.505-516. ISSN 2173-9110.

^les^aEl presente artículo muestra la evolución de la escuela en su contribución a la Educación para la Salud. De la concepción tradicional de la salud, se pasa a una perspectiva holística que engloba las dimensiones física, psicológica y social y bajo estos principios se definen las características de la escuela saludable. La necesidad de abordar el concepto de «transversal» ofrece a los centros escolares la posibilidad de desarrollar un gradiente de compromiso mayor en Educación para la Salud. Finalmente, la incorporación del concepto de promoción de la salud dibuja a la escuela promotora de salud, que intenta avanzar en la integración de los centros docentes en la sociedad donde se ubican.^len^aThe following article shows the evolution of the schools contribution to the Health Education of children and young people. Moving on from the traditional concept of health, today, Health Education has a general and global meaning, wich encompasses all of the physical, psicological and social aspects of health. These aspects define the characteristics of the «Healthy School». The need to broach the «transversal subject» offers schools the possibility of developing «transversality» in the Health Education. Finally, the concept of promoting health defines, together with the other subjects, that which we understand by «the heath promotion schools», which attempts to progress the full integration of schools in the society in which they are located.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License