SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 issue139Reflections and debates on autismPerfect children or hypochildren? Causes and consequences of hyperpaternity author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría

On-line version ISSN 2340-2733Print version ISSN 0211-5735

Abstract

UBIETO PARDO, José Ramón. Los terceros en el bullying: ¿testigos o cómplices?. Rev. Asoc. Esp. Neuropsiq. [online]. 2021, vol.41, n.139, pp.267-278.  Epub Oct 04, 2021. ISSN 2340-2733.  https://dx.doi.org/10.4321/s0211-57352021000100015.

El artículo analiza la incidencia de los testigos de la escena del bullying destacando su importancia, tanto en la implementación del acoso como en su resolución. Propone algunas estrategias de abordaje que contemplen este hecho e incluyan al resto de agentes de la comunidad educativa, en una perspectiva de trabajo en red.

Keywords : acoso escolar; sadismo; trabajo en red.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )