SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue1Effectiveness of Tests for the Diagnosis and Follow up of Deterioration, Anxiety and Depression in Elderly PeopleEvaluation of the Care Program for People with Chronic and Severe Mental Illness: the Madrid Experience author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Clínica y Salud

On-line version ISSN 2174-0550Print version ISSN 1130-5274

Abstract

ALVAREZ ARENAL, Teresa  and  CONDE-GUZON, Pablo A.. Formación de Subtipos de Niños con Problemas Escolares de Aprendizaje a Partir de la Evaluación Neuropsicológica, Capacidades Cognitivas y Comportamiento. Clínica y Salud [online]. 2009, vol.20, n.1, pp.19-41. ISSN 2174-0550.

En el presente trabajo se han diferenciado subtipos de niños en edad escolar que no presentan alteración neurológica cerebral demostrable y manifiestan problemas de aprendizaje. Se han diferenciado desde la perspectiva neuropsicológica, cognitiva y del comportamiento. Las pruebas de evaluación utilizadas son: La Batería Luria-DNI, el WISC-R y las Escalas de Comportamiento Infantil (ECI). Hemos obtenido 4 subtipos: (1) Trastorno disléxico, (2) Déficit generalizado, (3) Déficit de atención y (4) Déficit mínimo.

Keywords : Dificultades de aprendizaje; evaluación neuropsicológica; subtipos neuropsicológicos de niños con dificultades de aprendizaje.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License