SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue3Utilization of the molecular visualization program RasMol as a didactic strategy for the integration of the curricular content "proteins"Animal model training in diagnostic and therapeutic biliary tract endoscopy teaching author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación Médica

Print version ISSN 1575-1813

Abstract

JIMENEZ-ADAN, M.; CASAS-GARCIA, L.M.  and  LUENGO-GONZALEZ, R.. Representación del conocimiento y percepción subjetiva del proceso de aprendizaje profesional: estudio cualitativo en personal de enfermería. Educ. méd. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.163-170. ISSN 1575-1813.

Objetivo. Presentamos una investigación cualitativa cuyo objetivo fue conocer las percepciones de un grupo de enfermeras y enfermeros sobre su proceso de aprendizaje profesional. Materiales y métodos. Se utilizó una metodología de análisis de textos que combinó el análisis de contingencias y las Redes Asociativas Pathfinder. Resultados y conclusiones. Los resultados indican que el factor más importante del aprendizaje profesional es la relación personal y la ayuda de otros compañeros, no sólo durante la práctica profesional, sino también durante la formación inicial.

Keywords : Aprendizaje profesional; Enfermería; Investigación cualitativa; Representación del conocimiento.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License