SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue19Nursing role in social suppor of elderlyCommunication and sexuality author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Enfermería Global

On-line version ISSN 1695-6141

Abstract

MACEDO-COSTA, K.N de F.; DE ALMEIDA REBOUCAS, C.B.; FREITAS DA SILVA, G.R.  and  MARKERT, W.. Enfermero-docente: aspectos interrelacionados con su formación. Enferm. glob. [online]. 2010, n.19. ISSN 1695-6141.

Este texto trata de algunas reflexiones que juzgamos importantes y que están juntos para la formación cultural del profesor. Son presentados los conceptos de semicultura y teoría inmanente de Adorno, así como crítica reflexiva a la industria cultural. También es expuesto el concepto de modernidad de Habermas. Focalizamos la formación del persona y los tabúes asociados al magisterio. Al final, con el auxilio de las lecturas de esos pensadores, sugerimos algunas cuestiones orientadas a la formación profesional del enfermero docente.

Keywords : Educación; Teoría Crítica; Docente de Enfermería.

        · abstract in Portuguese     · text in Spanish | Portuguese     · Spanish ( pdf ) | Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License