SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue42Reflections on the power of the food consumerFood sovereignty in the intersection between bioethics and human rights: an integrative review of literatura author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista de Bioética y Derecho

On-line version ISSN 1886-5887

Abstract

BAIRATI, Lorenzo  and  GRASSO, Elena. Indicacions en l'etiqueta i missatges enganyosos en la informació del consumidor d'aliments. Rev. Bioética y Derecho [online]. 2018, n.42, pp.33-49. ISSN 1886-5887.

Els consumidors i les institucions consideren l'etiqueta com una espècie de brúixola indispensable per orientar-se a l'hora d'adquirir els productes alimentaris. No obstant això, malgrat ser veritables, les informacions incloses en les etiquetes no sempre ho permeten, ja que les indicacions obligatòries, de per si mateixes o en interacció amb les indicacions voluntàries, amb la publicitat o amb el bagatge identitari i cognitiu dels consumidors, poden transmetre missatges al·lusius, implícits o enganyosos. El present article pretén analitzar els processos representatius i volitius subjacents a la decisió de compra, la qual, en el cas específic, adquireix característiques pròpies en raó del bé objecte del contracte i de les condicions en les quals aquest acaba. A més, es proposa investigar la interferència del professional en el procés de decisió del consumidor a través de l'estudi de casos que posen en evidència els límits intrínsecs de l'etiqueta com a eina informativa.

Keywords : etiquetatge de productes alimentaris; dret del consumidor; ciències del comportament; informacions voluntàries; pràctiques comercials deslleials.

        · abstract in English | Italian | Spanish     · text in Italian     · Italian ( pdf )