SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue1Air music, training and welfare: an experience from the medical curriculum at the University of Antioquia, Colombia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

On-line version ISSN 2014-9840Print version ISSN 2014-9832

Abstract

SOUSA, Nuno; PALHA, Joana; PEDROSA, Jorge  and  LEAO, Cecília. Construyendo una facultad de medicina innovadora en Portugal: la experiencia de la Universidad de Minho. FEM (Ed. impresa) [online]. 2017, vol.20, n.1, pp.5-9.  Epub Aug 16, 2021. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.201.875.

‘¡Aleluya!’. Así, 27 años después de la primera propuesta presentada al gobierno portugués, el fundador del proyecto, el Profesor Joaquim Pinto Machado, proclamaba el 8 de octubre de 2001 el inicio de las actividades educativas de la nueva Facultad de Medicina (anteriormente Escuela de Ciencias de la Salud) de la Universidad de Minho (SM-UMinho), Braga, Portugal. Este artículo revisa la estrategia utilizada para la implementación de la nueva facultad y los resultados 15 años después de dar la bienvenida a los primeros estudiantes de medicina.

Keywords : Facultad de medicina; Medicina; Proceso educacional.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )