SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue2Teaching, learning and assessing professionalism: the biggest challenge of allPrevalence of the learning styles of students in the first semester of the third, fourth and fifth years, and of the teaching styles of the Bachelor's Degree in Kinesiology, University of Antofagasta author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


FEM: Revista de la Fundación Educación Médica

On-line version ISSN 2014-9840Print version ISSN 2014-9832

Abstract

GUILERA, Teresa; BATALLA, Yolanda  and  SOLER-GONZALEZ, Jorge. Experimentar empatía en estudiantes de medicina: deprivación sensorial. FEM (Ed. impresa) [online]. 2017, vol.20, n.2, pp.53-55.  Epub Aug 16, 2021. ISSN 2014-9840.  https://dx.doi.org/10.33588/fem.202.878.

Objetivo

Identificar las emociones que experimentan los estudiantes de medicina en el contexto de deprivación sensorial para mejorar la empatía.

Sujetos y métodos

Se presenta el programa del taller (deprivación visual, auditiva y discapacidad física). Se identifican y se miden las emociones mediante la escala Self-Assessment Manikin, y se mide la empatía médica mediante la escala de empatía médica de Jefferson.

Resultados y conclusiones

La deprivación sensorial permite experimentar diferentes tipos de emociones. Identificarlas permite al estudiante de medicina ser más sensible a las personas con discapacidad y aumentar la empatía.

Keywords : Emotions; Empathy; Medical education; Medical students.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )